vrååålhungrig!

Strax blir det kvällsmat, är vråååålhungrig! haha!
 idag var det första konfadagen , 4 timmar med massa snack och mycket mer. Det var helt OK faktisk, rätt chill att bara gå en gång i månaden i alla fall ;) efter konfan stack jag hem till min BFF ♥ vi snacka en hel del och kollade på Allt Flyter. Nu sitter jag här och pluggar lite glosor..;o Kakan som jag bakade igår blev lite failad så jag la inte upp någon bild som ni kanske märkte (snålt, jag vet) :P men här kommer receptet i alla fall ;)

Ingrediensert till Citronkladdkaka :

150g Smör
1 Citron
2 Ägg
2,5 dl Strösocker
1 tsk Vaniljsocker
1,5 dl Vetemjöl

Gör så här:

1)
Smält smöret i en kastrull.

2) Smörj en rund form, ca 20 cm i diameter.

3) riv citronskalet på ett rivjärn.

4) Dela sitronen på mitten och pressa ut saften ( andvänd båda citronhalvorna om du vill ha mycket smak)

5) Blanda ägg och socker poröst i en bunke

6) Blanda sedan i de citronskalet och saften.

7) Tillsätt vetemjölet och tillsist smöret.

8) Häll smeten i den smorda formen och grädda den mitt i ugnen på 150°C i ca 35 minuter.

9) Låt kakan svalna. Dekorera gärna med bär och lite grädda till.


Lyckatill!


( Tagga kyrkan i morgon...)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0