Last friday night..

..var ju jag och Clara på The Twilight saga Breking Dawn Part1 mins ni? i alla fall tänkte jag berätta lite om vad jag tyckte :) Den första filmen såg jag innan jag hade läst boken och då var jag inte inne i någon läsperiod (vilket jag är nu) så jag tyckte att den var väldigt bra men jag brukar faktiskt tycka att filmerna alltid är bättre än böckerna även när det gäller tex Harry Potter för när man läser en bok så får man ju alltid en bild i huvudet på hur man föreställer sig att det ser ut men sen när man väl ser filmen så ser karaktärerna och miljön inte alls ut så som man föreställt sig, besvikelsen uppstår. Därför tycker jag att man ska se filmen först så har man en färdig bild när man läser boken och behöver inte rätta sig efter boken, fattar ni vad jag menar? :P

 Haha tillbaka till själva filmen..det var ganska länge sedan jag läste den 4 boken så jag hade glömmt ganska mycket men jag tyckte att den var riktigt bra och spännande hela vägen till slutet fast att man visste om själva handligen (också ett minus med att läsa boken  före filmen enligt mig) och vad som skulle hända dock var det skönt att veta att Jacob också får ett lyckligt slut...:) Jag tyckte att dem hade fått med väldigt mycket av handligen så jag är nyfiken på vad som är kvar..blir part 2 bättre eller sämre åter står att se.. ;) (hoppas att ni orkade läsa hit :P)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0