Varma källor,god mat & underbar utsikt!

Som jag lovade ska jag berätta vad jag gjort hela mitt påsklov! I torsdags åkte vi ner till Tjeckien för att hälsa på farmor, kusiner mfl. Det känns precis som att man kommer hem från att ha varit borta jätte länge. Det är så himla skönt att åka bort men ändå hem på något sett, kunna ta det lugnt utan att behöva tänka på en massa andra och annat. Tror att det är därför jag sover så himla bra där haha, drömmer alltid en massa fint ''hemma'' :)

I alla fall, först firade vi påsk som vanligt och det blev en hel del godis :D



I Tisdags åkte vi med tåget till Budapest i Ungern! Det var verkligen super fint och jätte bra väder mins 16 grader i alla fall!


Det var en lång tågresa...haha

På eftermiddagen när vi kom fram tog vi bara en liten runda föra att kolla läget...




...men dagen där på tog vi en stor runda i hela Budapest för att få se så mycket som möjligt! Bland annat parlamentet uppe till höger!


Vi gick över allt men man kunde tex åka spårvagn längs med floden :)






Om man gick över kedjebron(ovan) kom man till Buda där fans ett jätte fint borgområde med jätte fin utsikt över Pest, den andra sidan :)



Sedan gick vi till Saluhallen för att äta..


God mat och häfftigt ställe!




På kvällen åkte vi till ett utomhusbad som var uppvärmt av varmakällor som Ungern är känt för. Det var helt underbart att hoppa ner i en 38 graders pool efter en lång dag! Och sjukt coolt att kunna titta upp i himlen och se moln åka förbi! Jag hade tyvärr inte med mig kameran som ni kanske förstår men här är en bild från internet :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0