Pannacotta! :P

Har precis ätit min hemmagjorda pannacotta, ummmm har lust å äta en till! Tidigare idag har jag umgåts med mina kära grannar och vi har för de mesta geekat mobilspel bla Glow Puzzle eller ja bara de faktiskt är på "bana" 72 å dit har jag komit bara idag , stålt!  ;))) Nu fortsätter onsdagsmyset me lite popcorn och fotbollsmatch sverige-japan. Imon ska jag nog träffa Clara :) ha en bra kväll/natt! ♥
Mitt pannacotta recept
Du behöver:

2 1/5 tsk gelatinpulver
3 msk vatten
500g maraboumjölkchoklad
1 Liter visspgrädde
2 mks socker
Gör så här:

Lägg gelatinpulvret i ett glas och häll på vattnet. Ställ glaste åt sidan så att pulvret sväller. Undertiden häller du grädden i en kastrull och häller i sockret, låt sockret lösa upp sig i grädden. Sätt ner vermen lite grann och bryt chokladen i lagom stora bitar som du lägger ner i grädden, rör om tills chokladen smälter. Häll sedan i gelatinpulvret och rör om igen. Häll upp pannacottan i glasskålar som du sedan ställer i kylskåpet. Låt den stå där i nån timma innan du serverar den med bär och vit choklad som dekoration!
tyvärr inte min bilde efter som att v inte har någon kamera :/

Kommentarer
Postat av: zacke

GOTT!

2011-07-14 @ 17:52:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0